Minden, ami divat és minden, ami jog.

Divatjog Blog

Rólunk

2017. január 09. - Divatjog Blog

A divatjog egy keresztülfekvő jogterület, mely alapvetően minden olyan kérdéssel foglalkozik, mely egy divatcég működését érinti: tehát a klasszikus polgári jogtól kezdve a társasági-, ingatlanjogon, gazdasági- és munkajogon át, egészen a szellemi alkotások jogáig, szerteágazó kérdésekkel foglalkozik.

A divatvilágot érintő relevánsabb jogi kérdések feldolgozásával foglalkozunk, melyeket igyekszünk könnyed formában a kedves Olvasó elé tárni, miközben betekintést engedünk a különböző országok jogrendszereibe, de legfőképpen szellemi tulajdonjogi területeket érintő eseteket igyekszünk kiemelni.

Mindannyiunknak volt élete során legalább egy jogi tárgya, melyből csupán annyit tudunk felidézni, hogy mekkora szenvedést okozott a száraz jogszabályok magolása. Blogunkkal az a célunk, hogy megmutassuk, a jog igenis lehet olyan könnyed színes és változatos, mint a divat maga.

E-mail címünk: divatjogblog@gmail.com

Alapító, állandó szerkesztő: dr. Kovács Gertrúd 91142c9bdb6e33ca2063e8cb78bc4148.png

A divatjog iránt már 2012-ben elkezdtem érdeklődni, mélyrehatóbban 2013-ban kezdtem vele foglalkozni, amikor a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudomány Kara Összehasonlító Jogi Intézete által szervezett Amerikai Jogi Szakértő kurzus keretében már e témában írtam a szakdolgozatomat. Pár évvel később jogász szakon is hű maradtam a témaválasztásomhoz: akkor Védjegyjog a divat világában címmel foglaltam össze a divatjog ezen területéről szerzett ismereteimet. Az egyetem elvégzése óta ügyvédjelöltként dolgozom Budapesten. A Blog indulása óta rendíthetetlen célom, hogy közérthetően mutassunk be a divatvilágot érintő jogvitákat, valamint szót emeljünk társadalmi felelősségvállalás szempontjából fontos témák mellett - mindezt a divatvilág egyes történésein keresztül bemutatván. 

 

c3c46e7afc894d010c07d78be7089de6.pngÁllandó szerkesztő: dr. Tary Katalin 

2015- ben diplomáztam a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, azóta ügyvédjelöltként dolgozom Budapesten. Az egyetem alatt elvégeztem az Amerikai Jogi Szakértői képzést, ahol nap mint nap alkalmaztuk, az angolszász típusú, jogeseteken keresztül történő gondolkodásmódot. Ma is fontosnak tartom egy cikk megírásakor, hogy precedensszerű hivatkozásokkal, példákon keresztül mutassuk be az olvasóknak az önmagában száraznak tűnő joganyagot, mellyel közelebb lehet hozni a divatszakmán belül előforduló jogi problémákat. Célom, hogy minél átláthatóbban tudjam szemléltetni a divathoz kapcsolódó temérdek jogterületet - kezdve a szerzői jogtól a személyiségi jogokig - amelyek a jog világának sokszínűségét a divathoz hasonlóan képesek felvonultatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr5912113791
süti beállítások módosítása