Vlada Haggerty által közzétett fotó, amely alapján jogosnak tartotta a szerzői jogának megsértését.
Forrás: thefashionlaw.com
Valószínűleg nem sok olyan ügyvéd létezik a világon, akik azt foglalták volna bármiféle megállapodásba, hogy ügyfelük az Instagramra kitesz egy-két fotót és ennek következményeként elkerül egy pert. Sokáig valószínűleg Kylie Jenner sem gondolta volna, hogy ilyen egyezséget ír majd alá.
Kylie Jenner, forrás: Pinterest
Dióhéjban a történet: Kylie Jenner, aki jelen pillanatban 84,2 MILLIÓ követővel bír az Instagram fotó megosztó oldalon, sminkmárkája (Kylie Cosmetics, 11,2 millió követő) promóciózására megosztott pár hónappal ezelőtt egy olyan fényképet, amelynek struktúrája - maradjunk csak annyiban, hogy - nagyon hasonlított egy korábban, Vlada Haggerty által feltöltött fotóra, majd amikor többen is észrevették a "turpisságot" és ennek kommentek formájában hangot is adtak, a kép a Kylie Cosmetics oldaláról eltűnt. Ezután a sminkmester Vlada Haggerty jogi lépéseket tett.
Az ominózus per indításának kilátásba helyezéséről és okairól már beszámoltunk korábban, és az is borítékolható volt, hogy a felek peren kívül fognak megegyezni a szerzői jogi jogvitában, de én - bevallom őszintén - legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy az egyezségi megállapodás egyik kiemelkedő része az lesz, hogy Kylie Jenner megoszt Instagramján képeket, amin feltünteti a sminkmester Vlada Haggerty nevét is.
Fontos kiemelni azt is, hogy a jogászoknak elég volt csak annyi, hogy Vlada Haggerty és a mögötte álló ügyvéd(ek) a kereset indítását helyezték csupán kilátásba, és már ennek okán is sikerült megállapodni. Szerzői jogi szempontból sajnos a közösségi média térnyerésének köszönhetően egyre több és több olyan üggyel találkozhatunk, amik úgynevezett Dávid vs. Góliát perek, hiszen az egyik oldalon egy kis brand, vagy akár egyetlen személy, a másik oldalon pedig gigabrand áll. Például a Zara-t is többen támadják azért, mert nem széleskörben ismert művészek munkáit használják fel jogtalanul, de a Louis Vuitton is az úgynevezett kivéreztetés taktikáját próbálja meg érvényesíteni a védjegyparódia-ügyben. Ennek oka pedig abban keresendő, hogy a nagyobb cégeknek a likvid pénzeszköze is több, amiket saját márkájuk védelmében előszeretettel fordítanak a jogviták számukra sikeres befejezésére. Louis Vuitton egyébként a védjegyparódia-ügyben már többször fellebbezett is, és nagyon nem akar belenyugodni abba, hogy létezik a humor is a világon.
És hogy vajon miért is jó az, hogy Kylie posztolja Vlada Haggerty munkáit? Szerintünk a 84 millió követő pontosan elegendő válasz kell, hogy legyen...
Folytatása következik! Addig is, kövessétek a @divatjog blogot Instagramon!