Minden, ami divat és minden, ami jog.

A Calvin Klein 2017-es férfi fehérnemű kampány győztese: a Holdfény

2017. március 01. - Dr. Tary Katalin

A Calvin Klein marketing csapata tökéletes időzítéssel, az Oscar-díjátadót követő napon, illetve a megfelelő név közzétételével jelentette be a 2017-es férfi fehérnemű kampányuk sztárjait: a Holdfény c. film szereplőit.


1_kep.jpgForrás: Calvin Klein Facebook

Az elmúlt évek legnagyobb Oscar-bakijából szerencsésen kikerülő, végül a legjobb film kategóriában Oscar-győztes Holdfény, négy férfi szereplőjét (Ashton Sanders, Mahershala Ali, Trevante Rhodes és Alex Hibbert) sikerült leszerződtetniük, köztük az Oscar-díjjal jutalmazott legjobb férfi mellékszereplőt is, Mahershala Alit.

 

A legjobb film kategóriában győztes Holdfény címét, a borítékok keveredése miatt, csak a Kaliforniai álom című film győzelmének téves kihirdetése után mondták ki (bővebben itt).

A PricewaterhouseCoopers („PwC”) könyvelő cég már 83 éve felel az Oscar-díjakra leadott szavazatok számlálásáért. A szavazatszámlálási eljárás szerint; a PwC-nek teljes titokban kell tartania a szavazatokat, illetve bizalmasan kell kezelnie a nyertesek nevét. Miután a leadott szavazatokat összesítették, a két vezető pozícióban lévő könyvelőnek (jelen gála idején Martha Ruiz és Brian Cullinan) meg kell jegyeznie a győztesek neveit. Ezután összekészítik a két, ugyanazon borítékokkal teli aktatáskát, melyeket az erre elkülönített gépkocsival, titkos úton a helyszínre szállítanak.

A színpadi backstage két oldalának valamelyikén átadják a borítékokat, attól függően, hogy merről megy be a díjátadó személy. Így következhetett be, hogy az egyik oldalon Leonardo DiCaprio által átvett, Emma Stone nevét magában foglaló boríték, a másik oldalon megmaradt, és azt a következő nyertest kihirdető színészpárosnak adták át.

pwc_accountant_briefcase.jpg

Martha Ruiz és Brian Cullinan a nyertesek neveit tartalmazó aktatáskákkal
Forrás: www.i2.cdn.turner.com

A világtörténelem legnagyobb Oscar-bakija, feltételezhetően Cullinan által átadott másodboríték miatt történt meg.

A könyvelő cég teljes mértékben vállalta a felelősséget a bekövetkezett káoszért és elnézést kért mind a Holdfény, illetve a Kaliforniai álom alkotóitól, mind pedig a rossz győztest felkonferáló személyektől. Egyes ügyvédek állítása szerint a PwC megsértette- az angolszász jogban ismert - gondossági kötelezettségét (duty of care), amely alapján az Akadémia kártérítésre lenne jogosult.

Az Akadémia valószínűleg azért nem indít kártérítési pert, illetve nem mondja fel a hosszú évek óta fennálló jogviszonyát a PwC-vel, mert a szavazatszámlálási eljárás bonyolultsága miatt nehéz lenne megbízható új céget találni, ráadásul a PwC más könyvelési munkákat is ellát az Akadémiának.

calvin_oscar.pngForrás: www.bellanaija.com

Az Oscar történetében bekövetkezett valószínűleg legnagyobb malőr nem csökkenti a nyertes film, illetve a szereplők nagyszerűségét. A Calvin Klein férfi fehérnemű kollekciójának történetében először fordult elő, hogy egy film, ráadásul Oscar-díjas film, szereplőgárdája szerepeljen reklámarcaként. Raf Simons, a Calvin Klein kreatív igazgatója szerint, nagy elismerés a divatcégnek, hogy ilyen nagyszerű színészekkel dolgozhattak együtt, akik a lelküket is hozzáadták szerephez, így alkotva valami teljesen emberi, szívhez szóló történetet.

 

   - Dr. Tary Katalin

A vendégposztot Dr. Tary Katalin írta, aki Budapesten dolgozik ügyvédjelöltként. Doktori címét a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán szerezte, jelenleg ugyanezen Kar Összehasonlító Jogi Intézetének angol szakfordító képzésén vesz részt. (- A szerk.)

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr4912304469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.