Minden, ami divat és minden, ami jog.

A világmárkák 2017-es újdonságai - ezúttal nem a kifutókról

2017. április 23. - Sörös Bernadett

A tartalommarketing –  kontent marketing - egyre nagyobb teret hódít nem csak a divatmárkák, hanem szinte az összes világmárka reklámstratégiájában.

A tartalommarketing jelentését számos módon lehet definiálni, ez leginkább attól függ, hogy mi a fő célja, kontextusa, vagyis milyen szerepet tölt be a márkaépítésben. Általánosságban úgy lehet megfogalmazni, hogy a kontent marketing olyan marketing módszerek gyűjtőneve, melyek során a szakemberek tartalmat hoznak létre és ennek fő célja, hogy egy előre pontosan behatárolt ügyfélcsoportot érjen el és keltse fel, majd tartsa meg az érdeklődésüket a termék iránt, ezzel egy nyereséges ügyfél interakciót elérve.

Fotó: Szalai Imre

A kontent marketing már az 1800-as évek vége óta jelen van, azonban különálló szakterületként csak az elmúlt évtizedekben kezdett terjeszkedni. A márkák hamar rájöttek, hogy ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adnak, akkor azzal üzleti eredményeket érnek el.

A tartalommarketing sikeressége abban rejlik, hogy a direkt marketinggel ellentétben a potenciális ügyfelek, vásárlók igényeivel, vágyaival, érdeklődési köreivel foglalkozik, így felkeltik a vásárlók figyelmét úgy, hogy nem közvetlenül a terméket, szolgáltatást vagy céget reklámozzák, hanem felhasználói élményt nyújtanak.

De miért is fontos ez?

Elsősorban azért, mert a vásárlók valós idejű, személyre szabott élményt keresnek azért cserébe, hogy elkötelezzék magukat egy márka mellett. Amellett, hogy a vásárlás közben szeretnének inspirálódni, informálódni, és szórakozni, azonnali választ várnak a felmerülő kérdéseikre.

Néhány felmérés, amely bizonyítja a digitális marketing jelentőségét:

  • A Google felmérése alapján a vásárlók 87%-a a vásárlás előtt, 82%-a közben, 35%-a pedig a vásárlás után keres online információt a megvásárolni kívánt vagy megvásárolt termékről.
  • Szintén a Google felmérése alapján az okostelefon használók 75%-a közvetlenül egy bolt applikációját vagy weboldalát látogatják meg, hogy megtalálják az elképzeléseiknek megfelelő terméket.
  • A marketing szakemberek 56%-a szerint kiemelten fontos egy márka digitális megjelenésénél, hogy az egyes csatornák között meglegyen az összhang, a minőség konstans jelenléte.
  • Az Omnichannel vásárlók nyolcszor értékesebbek egy nagy márka számára, mint azok, akik csak egy csatornát használva veszik meg termékeiket. - Az omnichannel lényege, hogy a vásárló akármelyik csatornát használja, (weboldal, mobil applikáció, közösségi oldalak, boltban vásárlás…) az információ megjelenítése és a kiszolgálás mindig egységes a háttérben levő tökéletes összhangnak köszönhetően

Pontosan ezek, a fent említett pontok miatt kiemelten fontos a márkáknak, hogy a megjelenített tartalmon keresztül egy kölcsönös, bizalmi kapcsolatot építsenek ki a vásárlókkal.

És mi a helyzet a divat világában?

Egy olyan telített, dinamikusan változó versenykörnyezetben, mint a divat világa, ahol a kifutókon tavasszal már az őszi/téli kollekciókat követhetjük figyelemmel, egyértelmű, hogy a vállalatoknak szinte elsőként kellett reagálni a digitális tér kínálta lehetőségekre. A legnagyobb cégeknek már nem csak a tervezésben kell követniük, diktálniuk a legújabb trendeket, hanem a márka marketing stratégiáját is az éppen aktuális újdonságoknak megfelelően kell kialakítaniuk.

Ahelyett, hogy a direkt marketing segítségével az embereknek nyilvánvaló, már-már erőltetett és emiatt hiteltelennek tűnő reklámokkal igyekeznek elérni a vásárlóikat, a minőségi tartalomgyártásra törekednek. Sokkal hatékonyabban alakítanak ki bizalmi kapcsolatot a fogyasztóikkal, ha magas színvonalú, sokszor a termékmegjelenítést alig észrevehető módon reprezentálják a márkát.

Az alábbiakban ezekből a tudatosan felépített, 2017-es kontent marketing trendekből mutatunk be néhányat.

Click-and-Shop, azaz „kattints és vásárolj” videók

Az online videó marketing trendeket igyekszik megváltoztatni a click-and-shop videó, mely segítségével a leginkább előrelátó márkák vásárlás kompatibilis tartalmat gyárthatnak a fogyasztók számára. Eddig is fontos részét képezték a videós tartalmak minőségi előállításai a márkák megjelenítésének, azonban ezzel a funkcióval sokkal könnyebben érhetik el, hogy a célközönséghez ne csak elérjen a reprezentált termék, hanem azonnal megvásárolhatóvá is váljon. Az ilyen videók tartalomra épülnek, ebben az esetben egy interjúra, mely közben a modelleken láthatjuk a kollekció legújabb darabjait. Csak rá kell kattintanunk arra a ruhára, amelyik elnyerte a tetszésünket, és azonnal felkínálják a lehetőséget a termék megvásárlására.

Képek a brit kereskedő, Matches Fashion áprilisban bemutatott „digital trunk show” videójából:

Ezen a linken tudjátok kipróbálni a videót.

Buy button – „Vásárlás gomb”

2016 novemberében hasonló újítást tesztelt az Instagram is, a tervezett Buy button funkcióval. Mivel a legtöbb márka a marketing stratégiájában igen nagy hangsúlyt fektet az Instagramon való állandó jelenlétre, valószínűleg azonnal élnének az újítás adta lehetőséggel. Bár ez a funkció még nem érhető el, az Instagram így is a legnagyobb vásárlói platformok egyikévé nőtte ki magát és nem titkolt szándékuk, hogy folyamatosan törekednek az élmezőnyben maradásra

kép forrása: The Wall Street Journal

Fashion bot 

Hiába szárnyal az online vásárlás, a megkérdezettek 50%-a érzi úgy, hogy nem kapnak megfelelő információt a webshopban kiválasztott termékről. A cégek éppen ezért törekednek a jelenidejűségre, azonnali interakciókra, hogy a lehető legtökéletesebb módon szolgálják ki márkahű vásárlóikat. Az ősszel megrendezett New York-i Fashion Week alatt a Tommy Hilfiger pont emiatt állt elő a „Fashion bot” nevű messenger újítással, melynek lényege, hogy promotálják a Tommy X Gigi kollekciót. Az érdeklődők egy klikkelés segítségével felvehették a kapcsolatot a márkával, hogy egy chatbot bemutassa nekik az új kollekciót és válaszoljon a felmerülő kérdésekre. A divathét után 7000 ember visszajelzése alapján tökéletesítették a programot, az újított verziót pedig bárki kipróbálhatja, csak az üzenet gombra kell kattintani a Tommy Hilfiger Facebook oldalán és máris kiválaszthatjuk az indítás lehetőséget az előugró chat ablakban, hogy aztán az előre beprogramozott választási lehetőségekre kattintva irányítsuk a beszélgetést, és választ kapjunk a kérdéseinkre, vagy személyre szabott tanácsot küldjön, hogy a kollekció melyik darabja illik a saját stílusunkhoz.

Videósorozatok

Természetesen számos újítás várható még 2017-ben, például egyre több márka készít különleges, rövid történeteket bemutató videókat, melyekben elrejtik a legújabb kollekció darabjait. Ennek talán leghíresebb példája a Kate Spade márka, mely a tartalmat igen kreatívan, elegáns, mégis vicces módon építi bele a „Miss Adventure” című videósorozatába.

A videó a következő linkre kattintva érhető el: https://youtu.be/5ZqiwJWID0Y

Hogy ezek a trendek mikor terjednek el világszerte, és itthon mikorra várható a megjelenésük, még bizonytalan, de érdeklődéssel figyeljük, hogy milyen újdonságokkal rukkolnak elő a legnagyobb márkák, melyekkel új irányt vehet a divatmarketing. 

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr10012447821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.