Minden, ami divat és minden, ami jog.

Két divatmárka házassága

2017. július 26. - Dr. Kovács Gertrúd

028-michael-kors-theredlist.jpg
Karmen Pedaru and Simon Nessman for Michael Kors, photographed by Mario Testino, Spring/Summer 2011

A divatvilágban jártas emberek minden bizonnyal ismerik mind Michael Kors, mind pedig Jimmy Choo neveit. A Michael Kors márka rendkívül praktikus tote táskáival hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvend, Budapest-szerte több üzlettel is találkozhat az amerikai divatcég letisztult kreációira éhes fogyasztó, addig Jimmy Choo - főleg - lábbelikért már külföldre kell látogatni, vagy megrendelni. A Jimmy Choo cipőket a divatra fogékony magyar közönsége a külföldi Vogue divatanyagain túl a Szex és New York kultikus sorozatából ismerhette meg. A két márka közönsége nem éppen ugyanaz: amint az már a magyarországi megjelenésből is látszik, a MK sokkal inkább a nyugati országok középosztálya (Magyarországon inkább már a felső-középosztály) számára elérhető, míg a Jimmy Choo egy jóval magasabb jövedelemmel rendelkező réteget céloz meg prémium áruival. 

Az amerikai Michael Kors márka 1,2 milliárd dollárért (kb. 354,5 milliárd magyar forintnak megfelelő összegért) vásárolta meg a Jimmy Choo márkát a brit JAB Holding Co-tól. A Jimmy Choo kreatív igazgatója, Sandra Choi, aki egyébként már szinte a cég indulása óta dolgozik Jimmy Choonál (hiszen nagybátjya maga Jimmy Choo), szintén üdvözölte a hírt, ugyanis tartott attól, hogy nem olyan cég vásárolja majd fel a vállalatot, aminek fő profilja a divat és azon belül is a luxusholmik, hanem például egy kínai magánszemély, akinek semmi tapasztalata nincs a luxusmárkákat illetően. Sandra Choi természetesen továbbra is kreatív igazgatóként tevékenykedik majd a Jimmy Choo márkánál. 

Maga az üzleti stratégia középpontjában továbbra is a növekedésé marad a főszerep. Az MK üzleti terve túlmutat a tavalyi eladások megduplázásán: a 470 millió dolláros bevételének több, mint kétszeresét tűzte ki célul, nevezetesen 1 milliárd dollár a végcél. További üzletek nyitását tervezik, valamint az internetes eladásokra fognak különös hangsúlyt fektetni és továbbra is középpontban maradnak a táskák. Addig a Jimmy Choo márka éllovasa továbbra is a csodálatos stilletok lesznek. Ugyanakkor az együttműködés ennél még jóval többet adhat a divat szerelmeseinek: még több (és más) Michael Kors lábbelit és Jimmy Choo táskát. A Michael Kors elnöke és vezérigazgatója elmondta a Business of Fashion oldalnak, hogy csodálják, amit az LVMH cégcsoport mível a luxusdivat piacon. "Fókuszálni fogunk a piacvezető divatmárkákra, amik nem csak a piacot uralják, de egyben divatdiktátornak is tekinthetők."

A Jimmy Choo eladására egyébként nem kellett sokat várni, áprilisban került eladósorba a vállalat, ugyanis a JAB Holding Co. inkább más területeken kíván beruházni. Valószínűleg ilyen hatalmas értékű vállalkozás felvásárlás (M&A) várható a jövőben is, hiszen a Jimmy Choo is nemrégiben váltott a nyilvánosság számára is elérhető cégformára, hasonlóan a Ferragamo és Prada márkákhoz. Mi mindenesetre lelkesedéssel várjuk, hogy születik-e a két márka házasságából szerelemgyerek. 070-michael-kors-theredlist.jpg

Michael Kors divatbemutató, tavasz/nyár 2006

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr1412692793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.