Minden, ami divat és minden, ami jog.

Divatjog Blog

Ruhatár egy hónapra - első felvonás

2017. október 08. - Divatjog Blog

A Ruhatár egy hónapra kihívás lényege és célja, hogy tisztán lássuk, hogy valójában mennyi ruhára van szükségünk. Mindezzel tudatosítjuk magunkban, hogy a divatnak igenis komoly hatásai vannak a bolygónkra és hogy az öltözködés területén is törekednünk kell a fenntarthatóságra (a témában írt korábbi cikkeink itt, itt és itt érhetőek el). A kihívással először a Holy Duck Blog kezdett foglalkozni, és úgy döntöttünk, hogy ebből mi sem maradhatunk ki. Tary Kata és Kovács Gerti voltak azok, akik vállalták, hogy egy hónapon keresztül számba veszik, milyen ruhákat és mennyit is viseltek. Ebben a cikkben az első két hét tapasztalatáról mesélnek nekünk.

22396691_10214755912195332_1913288349_o.jpg

Íme Gertié:

 

Először szeretném tisztázni, hogy az egyszerű, de nagyszerű öltözködés híve vagyok, viszont sajnos - még - többnyire fast fashion üzletekben vásároltam, aminek pedig az az oka, hogy turkálókban én sosem találtam magamnak megfelelő darabokat, és általában a vásárlásokkal mindig megvárok egy-egy nagyobb leárazást, így pedig a legtöbb esetben a turiknál is olcsóbban jutottam egy-két darabhoz. Évek óta olvasok arról, hogy milyen honlapokon érdemes igazi használt kincsekre vadászni, bár még sosem vadásztam, mert kicsit mindig időigényesnek tartottam, de majd most, ha lejár a kihívás. 

A  két hét alatt összesen bruttó 48 ruhadarabot viseltem (plusz a fehérnemű és futáskor az annak megfelelő öltözet). Először nagyon meglepődtem a számon, mert nagyon soknak tűnik, de például a nadrágokból négyet viseltem ezidő alatt, ezért is írtam, hogy bruttó ez az összeg. A mindennapi öltözékem általában tornacipőből, farmerból, pólóból vagy ingből, időjárástól függően pulóverből, vagy kardigánból és zakóból áll, ahogyan ez majd visszaköszön a képeken is. Annak ellenére, hogy ügyvédjelöltként dolgozom, szerencsére a munkahelyemen megtehetem, hogy ezt a sportosan elegáns vonalat követhessem. Ez az a stílus, ami mindig is közel állt a szívemhez és ebben érzem jól magam. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy néha nem veszek fel például egy magassarkú cipőt, mert igazán szép kis gyűjteményem van belőlük otthon, de a mindennapok során nem szeretem őket. 

A kihívás első felében megrökönyödve vettem észre, hogy a szekrényem gyakorlatilag egy kimeríthetetlen aranybánya. Általában előző este eldöntöm, hogy mit fogok másnap felvenni, és másnap reggel pedig jól meg is gondolom magam. Vannak kedvenc ruhadarabjaim, de igyekeztem nem ezeket előtérbe helyezni. A kihívás során alaposan rácsodálkoztam a szekrényemben található rengeteg pólóra és ingre, de leginkább arra, hogy tényleg végtelennek tűnik, mert nagyságrendileg több ruhám van, mint amennyit egy hónap alatt felveszek, csak épp nem minden ruhadarabomat szeretem már annyira, hogy gyakrabban viseljem. 

És Katáé: 

 

A kihívás célja az volt, hogy újra meglássuk a szekrényükben rejlő ruhákat és a vásárláskor érzett „ezt most muszáj megvennem” érzés alakuljon ki bennünk újra, amikor kivesszük az adott ruhát a szekrényből. A kihívás egy utazásra indított a ruhatáram feltárásában. Olyan ruhákat vettem fel és olyan érzéssel keresgéltem a szekrényemben, mintha akkor szereztem volna őket újonnan. Teljes mértékben az új ruha érzése fogott el egy régen megvett darab felvételekor. Ez alatt a két hét alatt egyáltalán nem éreztem annak szükségét, hogy új darabokat szerezzek be, minél inkább a mostani készlet feltárásán voltam és hogy megtaláljam a szekrényem alján található, rég nem használt ruhadarabokat.

Mindenkinek ajánlom a kihívást, mivel az ember rájön arra, hogy nincs szüksége annyi ruhára, illetve teljesen fölöslegesen vásárolunk új ruhákat. A régi ruháinknak pedig sokkal jobb helyeket is találhatnánk, minthogy a szekrényünkben porosodjanak.

Én speciel arra jöttem rá, hogy ez alatt a két hét alatt összesen 15db ruhát hordtam (a szekrényem tartalma ennek a 10-szerese), ami elég ijesztő annak fényében, hogy ezek a ruhák voltak, amik tényleg közel állnak hozzám és szeretem őket viselni. 

Mindenkit buzdítok, hogy szálljon be a kihívásba és ezzel magának is okoz egy ruhavásárlás-mentes hónapot, ami jól fog jönni a karácsonyi szezon előtt, illetve egy érdekes utazás lesz a szekrényed megismerésében is, hiszen olyan darabok fognak előkerülni, amiket már régóta homály fedett.

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr9512936161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása