A svéd Hennes und Mauritz (H&M) fast fashion óriás nagyon jól válogatja meg azokat a cégeket, amiket felvásárol, vagy éppen alapít és felfuttat. A legújabb ezen dobása: ARKET.
Forrás: Harper's Bazaar
Külföldi források szerint az ARKET maga lesz a modern piac (angolul market), amely elengedhetetlen termékeket kínál majd nőknek és férfiaknak (és a semleges neműeknek?), gyerekeknek, valamint a lakberendezést kedvelőknek. Az ARKET üzleteiben természetesen majd H&M márkájú holmikat nem lehet majd fellelni, viszont más, nem ilyen márkájú terméket természetesen a saját, ARKET produktumokkal egyetemben. Árazását tekintve az amerikai üzletek a H&M árai fölé lőnek: egy férfi póló kb 39 euróba (42 dollárba, azaz 12 ezer forintba) és 115 euróba, azaz majdnem a háromszorosába is kerülhet.
Ulrika Bernhardtz, az ARKET kreatív igazgatója a Business of Fashion oldalnak adott interjújában kiemelte, hogy fontosnak tartja, hogy több márkát válogasson egy tető alá a modern fogyasztók kívánságának megfelelvén, annak érdekében, hogy számukra minél kényelmesebb legyen a vásárlás. A kreatív igazgató ugyanakkor azt is kiemelte, hogy fontos számukra a minőség is, valamint az ügyvezető igazgató, Lars Axelsson nyilatkozott arról, hogy mit gondolnak, mi fontos a modern fogyasztó számára és úgy gondolják, ezeket a dolgokat az ARKET-tel most elhozták nekik/nekünk: "A ma fogyasztója nagyon elfoglalt és a kényelem mellett egy olyan helyet is keres, ami igazán élvezetes számára. Célunk olyan termékek árusítása, amik egyszerűek, időtállóak, de ugyanakkor funkcionálisak is."
Az új márka árszabása magasabb lesz, mint a H&M-é.
Forrás: Business of Fashion
Az üzlet első boltja Londonban, a Regent streeten nyílik majd, aztán pedig Koppenhágában, majd pedig Münchenben tárja ki kapuit az elfoglalt, de kényelmet kereső vásárlók számára. Mint az már az első üzletek lokációjából is kitűnik, az ARKET emberei elsősorban Európára fókuszálnak, de nyitottak a többi kontinens tekintetében is. Elképzelésük szerint a boltokban még kávézó és étterem is lesz, mindezt pedig a skandináv lakberendezés, ottani kávézók és éttermek klasszikus enteriőrjének kialakításával.
A névválasztásnak egyébként már köze sincs az előbb bevezetett angol market szóhoz, sokkal inkább a svéd nyelvhez: lap, így egyaránt szimbolizálja a svéd, skandináv gyökereket, valamint a tisztalapot is, amellyel a kreatív igazgatója úgy érzi átadhatják azt az optimizmust és annak a lehetőségnek a felfogását, amely áthatta őket az új márka alapításakor, kitalálásakor. Az egyébként nem derül ki, hogy mennyire fast fashion jellegű üzletláncot hoztak létre, melyek azok a jegyek, amitől megszabadulnának és melyek azok, amelyektől nem. Az is kérdéses, hogy stílusát tekintve, a nagy vetélytárs, Zara-val mennyire fogja majd tudni felvenni a versenyt, egyáltalán célkitűzés volt-e az ARKET részéről ez.
Mivel egyelőre Magyarországon nem terveznek üzletet nyitni, így egy párórás repülő, vagy vonatúttal érhető el blogunk szerkesztősége számára, de amint meglátogatunk egy ilyet, beszámolunk személyes tapasztalatainkról is. Addig is, a H&M romantikus tavaszi kampányának fotóit szeretnénk a kedves Olvasó figyelmébe ajánlani, ami éppen ma debütált Magyarországon.