Minden, ami divat és minden, ami jog.

Divatjog Blog

A szexuális zaklatások Mekkája a divatvilág?

2017. október 25. - Dr. Kovács Gertrúd

1412591589-54326fe561beb-082-peter-lindbergh-theredlist.jpgPeter Lindbergh: Annie Morton, Vogue Italia, Women N.Y.C., October 2000
Forrás: The Red List

Az egész világ döbbenettel figyeli a Hollywoodból kiindult zaklatási - immáron - világbotrányt, amelynek köszönhetően egyre többen mernek kiállni saját történetükkel a nyilvánosság elé. Nincs ez máshogy a divatvilágban sem, sajnálatos módon ebben az iparágban is rengeteg embert ért szexuális zaklatás. Talán a legismertebb esetek Terry Richardson személyéhez fűződnek. A divatszakma egyik legtehetségesebb fotósának nevéhez a 2010-es évek óta szinte folyamatosan kapcsolódnak különböző szexbotrányok, 2013-ban a H&M még hatályban levő szerződését mondta fel Richardsonnal az "állítólagos" szexuális zaklatásaira hivatkozva. Ami még szomorúbb, hogy sajnos további 4 év kellett ahhoz, hogy a Condé Nast kiadó (Vogue, GQ, stb.) és a Valentino is kövesse a svéd fast fashion lánc példáját és többé ne dolgozzon együtt a fotóssal. Az elmúlt években több modell is kiállt a nyilvánosság elé azzal, hogy Richardson szexuálisan zaklatta őket, de a Business of Fashion szerint még ma is az egyik legkeresettebb szakmabeliről van szó, aki többek között Barack Obamáról is készített portrésorozatot. Jogi lépésekről viszont továbbiakban sem szól a fáma, Richardson naplója pedig továbbra is dúskál a szexuális töltetű képekben. Richardson a manapság két leghíresebb magyar modellel, Mihalik Enikővel és Palvin Barbarával is dolgozott együtt: 

Egy olyan iparágban, ahol a szex nem csak marketingeszköz, hanem már-már önkifejezési mód, a manökenek a szexuális zaklatásokat tekintve sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve, hiszen egyrészt az egyik munkaeszközük saját testük és emiatt sokan akként vélekedhetnek, hogy bizonyos határok elmosódnak, eltolódnak. Másrészt pedig a modellek jelentős része fiatal-, vagy éppen kiskorú, akik a tapasztalatlanságuk miatt sokkal kiszolgáltatottabbak a szexuális ragadozóknak, akik elvárják - hasonlóan a színészekhez -, hogy a modellek hallgatásba burkolózva tűrjék a szexuálisan kiszolgáltatott és kellemetlen munkakörülményeket. Sara Sampaio modell például a minap egy Instagram posztban számolt be arról, hogy egy fotózáson miként szégyenítették meg csak azért, mert nem akart meztelen fotókat vállalni és végül akarata ellenére, titokban készültek róla pucér fotók, amiket később a fényképeket megrendelő magazin fel is használt - méghozzá a címlapján. 

 1412591594-54326feac826b-084-peter-lindbergh-theredlist.jpgPeter Lindbergh: Tanga Moreau, Natalia Semanova, Vogue Italia, Appeal, October 1997
Forrás: The Red List

A napokban New York államban a modellek munkakörülményeinek biztonságát védő és a szexuális zaklatást megelőzendő törvénytervezetet nyújtottak be. A tervezet kidolgozásának indítványozója és benyújtója, Nily Rozic a következőket mondta: "Ha valamit okulhattunk az elmúlt hetek eseményeiből az az, hogy elértük a fordulópontot: vagy elfogadjuk, hogy a szexuális zaklatás mindennapjaink része lett, vagy pedig véget vetünk ennek az időszaknak azáltal, hogy védelmet nyújtunk és menedéket biztosítunk, hiszen senkinek sem szabadna megtapasztalnia a munkahelyi, vagy azon kívüli szexuális zaklatást." A törvénytervezet benyújtását egyébként hosszú hónapok kutatómunkája előzte meg, egyáltalán nem a Weinstein-botrány okán csapták össze, hanem a törvényalkotó az amerikai Modell Szövetséggel együttműködve dolgozta ki a beadott jogszabályt. A Modell Szövetség küldetése, hogy olyan modellek mellett álljon ki, akikben van/volt elég bátorság ahhoz, hogy megosszák szexuális zaklatással kapcsolatos tapasztalataikat másokkal. 

New York államban szexuális erőszaknak minősül, ha egy 18. életévét betöltött személy egy 16. életévét be nem töltött személlyel lép szexuális kapcsolatba, még akkor is, ha a fiatal beleegyezett a szexuális együttlétbe. 

Magyarországon a jogalkotó abban az esetben, ha egy 18. életévét betöltött személy egy 14. életévét még be nem töltött személlyel végez, vagy végeztet szexuális cselekményt, szexuális visszaélés bűntettének elkövetése miatt kell, hogy feleljen még akkor is, ha az együttlét beleegyezésen alapult. Abban az esetben viszont, ha a 14. életévét már betöltött személlyel konszenzuális alapon lép szexuális kapcsolatba, büntetőjogilag az illető nem vonható felelősségre. 

Magyarországon büntetőeljárás keretében keresik az áldozatok igazukat, ami viszont csak abban az esetben indulhat meg, ha maga a sértett tesz feljelentést a rendőrségen. Az Igazságügyi Hivatal égisze alatt működő Áldozatsegítés keretén belül lehetőség van az indítható eljárásokról, annak lehetséges következményeiről szakemberekkel beszélni, illetőleg pszichológussal konzultálni, terápiára járni. Erről további információ az Áldozatsegítő Szolgálat honlapján található, de ingyenesen hívhatóak a 06-80-225-225-ös telefonszámon 0-24 óráig a hét minden napján. 

A szexuális zaklatás elleni fellépés nem csak a divatvilágban fontos, hanem mindenhol a világban. Semmilyen körülmények között nem lehet elfogadható sem a munkahelyen, sem pedig azon kívüli változata sem, mint ahogyan az sem lehet rá indok, hogy a másik fél hogyan viselkedett, hogyan öltözött fel, stb., mint ahogyan erre Cate Blanchett is rávilágott egy beszédében. 

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr1513068410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 16:03:19

A divat világában is szeretik a nők ha kefélik őket, ahogy a férfiak is szeretnek nőket kefélni. A divat világában is szeretnek sokan milliókat keresni, picsa mutogatással vagy kockahas mutogatással.
A hazai "színésznő" is csak egy hülye picsa. Nem áldozat. Nem erőszakolták meg, nem kényszerítették semmire, nem zsarolták semmivel. Megkérdezték akar e szopni. Nem akart. Viszlát. Pályán maradt? Igen. Fenyegették hogy nem maradhat? Nem. Azt hiszem meg fogom kérdezni én is tőle, akar e szopni. Esetleg előadás közben, hangosan, mert miért is ne. Megkérdezni hogy akar e szopni nem bűn, mintha megkérdeznénk hogy mennyi az idő, vagy hogy miért gondolja magáról azt hogy ő színésznő. Ki nem szarja le hogy mit kérdezgetnek egymástól a divat vagy a színházi világban? Mindig szoptak mindig is fognak, akkor is ha holnap me too lesz a kurva anyjuk is.

Jakab.gipsz 2017.10.26. 16:16:04

Hozzunk törvényt! meg még, meg még, sok sok törvényi szabályozás kell, egy jó jog-államban, ezeknek az amcsiknak elment az esze.

BiG74 Bodri 2017.10.26. 16:36:11

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:
Persze, nem bűn megkérdezni egy nőtől, hogy akar-e szopni. Az sem bűncselekmény, ha ezek után valaki úgy pofán vág, hogy a fogaid körmérkőzést játszananak a bennmaradásért.

nikkel odeon 2017.10.26. 17:19:38

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Te egy ritka nagy fasz vagy. Amúgy te akarsz szopni?

teéjesenmindegy 2017.10.26. 17:55:12

@BiG74 Bodri: @nikkel odeon:
Most tényleg nem azért, de szerintetek bűn megkérdezni valakit erről?
És ha igen, akkor milyen paragrafust sért?

Ha pedig pofán vág érte valaki, akkor az adott esetben testi sértés, tehát lehet bűncselekmény.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 17:59:57

@nikkel odeon: Köszönöm nem, de jó hogy megkérdezted és nem bele erőszakolod a számba. Ugye, mekkora kibaszott különbség van..ugye??? :)

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 18:01:11

A ritka nagy fasszal egyet értek, de attól még az én véleményem a helytálló :) még ha alpárian is írtam le, de eleve az volt a cél, mert másból nem értenek a művészpicsák. Tapasztalatból mondom :)

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 18:03:30

@BiG74 Bodri: Te egy 11 éves értelmi szintjén kevered a szezont a faszpmmal. Kb mint az ország választó korú lakosságának nagy része. Attól hogy kalapács van a kezedben nem minden változik szöggé :) Nem te vagy a legélesebb kés a fiókban..

Netuddki. 2017.10.26. 18:26:35

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Hát bazmeg, ritka egy balfasz vagy te az aktivitásod alapján! Remélem minél előbb kibasznak a blog.hu-ról kisköcsög!

BiG74 Bodri 2017.10.26. 18:33:33

@teéjesenmindegy:
De, tényleg az. Menj keress egy jogászt.
Igen, ezt jól tudod, a pofánvágás bezony bűntetendő, annak ellenére, hogy a kedves kérdező, legközelebb finomabban fog nyomulni.

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:
Sajnálom, de te szimplán hülye vagy. Amúgy nem azt mondtam, hogy én váglak pofán, (de megtörténhet) hanem, hogy benne van a tarsolyban.

Fánkevő Fáncsi 2017.10.26. 19:01:52

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:
Kossuth nem mondta, hogy illiberális. Kossuth egy libsi volt, libsi újságokat szerkesztett, libsi lapokban publikált. Ugyanúgy ahogyan Széchenyi István is egy libsi volt, úgy is nevezték "liberális arisztokrata".
Ha ők élnének ma Orbán a nép ellenségének tekintené őket, és a nézeteiket pedig magyarellenesnek, a legrosszabb fajából. Kiplakátolná őket többször is az egész országban, hogy mindenki tudja, kik miatt tartunk itt a béka seggénél. Nemzeti konzultációt hirdetne arról, hogy ne hagyjuk magunkat megtéveszteni a nyugatos libsi propagandának, ami ömlik az amerikabérenc Kossuth szájából úton útfélen. Széchenyi István pedig igen vagyonos lévén zsebre teszi a politikusokat, azért hogy nemzetrontó módon beengedje a migrányákat. Ha átmész azon a randa Széchenyi Lánchídon, jusson eszedbe, hogy egy hazaáruló libsi építtette egy nyugati libsi Adam Clark segítségével.

Jó hogy vagy és kommentálsz Illiberális, így legalább mindenki látja milyen primitív fajta a fidesz kemény magja. Egyébként te vagy a "bircahang.." is ? Ő is lead legalább 5-10 kommentet minden nap, különféle cikkekhez, gyakorlatilag erre rámegy a napja. Bárcsak tudnám honnan van pénzetek, ha egész nap ezzel fogalkoztok.

Hivatásos Beszólóművész 2017.10.26. 19:31:06

Ha most én és még 9 barátom előjön egy történettel, hogy anno az oviban a konyhás néni le akart mindenkit erőszakkal pippantani, akkor a konyhás néninek egyből le kellene vágatni a fejét, hiszen 10 hülyegyerek nem tévedhet... Ugye... Amikor a tömeg véleménye igazzá válik...

Ezeknek a csajoknak, akik most nagyon #me too, akkor amikor ez az egész megtörtént, nem volt egyiknek sem egy apja, egy testvére, egy barátja vagy esetleg egy férje, akivel megoszthatta volna, aki beverhette volna az öreg baromarcú orrát?
Egy ember a saját gyerekének/testvérének/barátnőjének/feleségének sem hisz??? Biztos ez???

Ameddig az egészből úgy profitáltak ezek a csajok, hogy hallgatnak róla, addig hallgattak, amikor úgy érezték ebben van a marketing potenciál, akkor meg előjöttek 100 éves sztorikkal... Sajnos nagyon ilyen szaga van az egésznek.
Az meg hogy név nélkül tolják, az pedig egyszerűen nevetséges. Ha én vagyok az áldozat, és lakoljon ez az öreg f*sz és #me too, akkor kiállok névvel és hulljon a férgese.

És ez nem áldozathibáztatás, ez egyszerűen áldozat keresés.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 20:47:43

@Fánkevő Fáncsi: Kossuth Lajos, Kiss tábornokkal folytatott levelezésében többször használja az illiberális jelzőt a saját demokrácia elméletére ( szerintem első alkalommal a magyar nyelv történetében ) amellyel pontosan azt a nagytőkés liberális társaságot támadja melyet ma a Soros félék képviselnek a világban, csak Kossuth nem sorosozott hanem MOLOCH-ozott . Leülhetsz, egyes.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 20:48:55

@Fánkevő Fáncsi: migránsokat foglalkoztatok :) így van időm az olyan gyökerek világnézeti formálására mint amilyen Te is vagy.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.26. 20:49:47

@Netuddki.: nagy köcsög jobban hangzik. egyébként Te ki a fasz is vagy?

Proud Mary 2017.10.26. 21:51:12

ez csak egy tudatlannak új infó

Proud Mary 2017.10.26. 21:55:51

@BiG74 Bodri: húha, a kis noob béta

@Netuddki.: nyugi kovi, te el sem jutsz odáig, h megkérdezz egy nőt, már előtte összehugyálod magad az izgalomtól

Fánkevő Fáncsi 2017.10.26. 22:59:15

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:
"Kossuth Lajos, Kiss tábornokkal folytatott levelezésében többször használja az illiberális jelzőt a saját demokrácia elméletére ( szerintem első alkalommal a magyar nyelv történetében ) amellyel pontosan azt a nagytőkés liberális társaságot támadja melyet ma a Soros félék képviselnek a világban, csak Kossuth nem sorosozott hanem MOLOCH-ozott ."
Ez buta kitaláció :) Linkeld már ide azt a levelezést te gyagyás :)))) Egyrészt nyilvánvaló hogy te az életedben még soha nem töltötted azzal az idődet, hogy Kossuth Lajos és Kiss tábornok közti levelezést böngészgesd a könytárban, a disszertációdhoz.
Hahahaha :) Sőt a többi kommentáló szerint tahó vagy. (Nem én mondtam) Te meg még büszke is vagy rá, hogy trágárul is ki tudod magad fejezni. Orbán Viktor nem az értelmiséget nyeri meg a stratégiájával. Ellenkezőleg. Az alacsony képzettségű és egyszerű emberek hisznek benne, ő leszarja az értelmiséget a libsikkel együtt. Orbán újfent azt próbálja elhiteni hogy a hatalom a népé és ő a népvezető a népakaratot hajtja végre, a nemzettest megbízásából. Ilyen már volt egyszer, akkor azt munkás-parasz hatalomnak hívták, vagy proletárdiktatúrának más néven. Orbánnak nincsenek egyetemista drukkerei.
Másrészt azt hogy Kossuth libsi volt azt csak a legidiótábbak nem tudják, csak a legbutább fanatikusok képesek azt hinni, hogy ő a arisztokrata libsik ádáz ellensége volt . Hahahaha :)))) Idióta !
gróf Batthyány Lajos
gróf Széchenyi István
báró Eötvös József
herczeg Esterházy Pál
Ezek mind jó barátai, minisztertársai voltak, mindegyik tagja az Ellenzéki Pártnak, amelynek az ideológiája a klasszikus liberalizmus és nemzeti liberalizmus. Libsik voltak mind egytől egyig, az egész Batthyán kormány és még sokan mások, mint pl. Petőfi meg az ún "márciusi Ifjak" és hadd ne soroljam, mert ha egyszer hülye vagy én nem tudom neked újra tanítani az egész magyar történelmet. Kossuth vitázott sok mindenkivel, pl. Széchenyivel is, de azok szimplán nézetkülönbségek voltak a világ dolgairól ettől még barátok voltak te szerencsétlen :)):) Igen a gróf úr barátja volt. Kossuth nem volt ellene az arisztokráciának te buta majom. Szándékosan felsoroltam a kormánytag barátainak a rangjait. Ráadásul teli voltak zsével, nem csak papíron voltak libsi grófok. Széchenyi lovit építtetett meg hidat meg tőzsdét meg ilyen libsi szarságokat.

Az hogy libsi kizárólag kb. 2-3 éve lett szitokszó, amikor O.V. kijelentette, hogy a libsik az ország ellenségei megrontói és ő egy illiberális országot akar építeni. Természetesen sok nem túl önállóan gondolkozó embertárs rájött akkor, hogy ez tényleg így van, ez az igazság, a liberalizmus gonosz és rossz. És természetesn a libsi nem szitokszó nyugaton, vagy Amerikában, de hát az egy másik világ ezt mindenki tudja.
"...nagytőkés liberális társaságot támadja melyet ma a Soros félék képviselnek a világban..."
Ezek a soros-dolgok nagyon mulatságosak. Ha az alapkérdést pl. megnézzük, akkor mi a francot akarsz te vagy O.V. azzal a bizonyítással, hogy Soros az egy gonosz ember. A leggonoszabb. Tegyük fel hogy az.
Illib, te tényleg olyan hülye vagy, hogy azt hiszed tudsz ezen bármit is változtani ? Te egy senkiházi magyar eszergályos vagy, hazamész megiszod a söröd megvered a gyereket, elkezded nézni az esti filmet de belealszol. Tényleg azt gondolod, ha te hőbörögsz, mert Orbán plakátozik, akkor az majd megállítja Sorost, bármit is csináljon ő a nagyvilágban. O.V. csupán az ilyen primkókat tüzeli, akik éppen el tudnak 3-ig számolni. Ha Soros tényleg olyan nagy ember és fél Európát megveszi, miniszterekkel meg királyokkal együtt, te majd akkor megállítod , tőled beszarik, vagy mi lesz ? Hahahaha :)))

Tisztességes Természettudomány 2017.10.27. 00:20:13

"A szexuális zaklatások Mekkája a divatvilág?"

Igen. A divatnak semmilyen más értelme nincs, mint a divatra figyelőket megbolondítani, a divatvilág munkásait pedig kizsigerelni minden területen.

Arcade Macho 2017.10.27. 02:56:20

@Hivatásos Beszólóművész: "nem volt egyiknek sem egy apja, egy testvére, egy barátja vagy esetleg egy férje, akivel megoszthatta volna, aki beverhette volna az öreg baromarcú orrát? "

amerikaban nem ilyen tejbetokok voltak regebben, lasd: www.youtube.com/watch?v=03WFjaE3aL0

Arcade Macho 2017.10.27. 03:03:33

@Fánkevő Fáncsi: ugye arrol a seggrol beszelunk, aki lemeszarolt volna par 10e magyart, es a partvonalrol pofazott tobb evtizeden keresztul meg akkor is amikor VEGRE ott lehettunk hogy ne mi legyunk az elnyomottak, hanem hogy mi nyomhassuk el a tobbieket az osztrakokkal es a lengyelekkel?

nikkel odeon 2017.10.27. 11:25:58

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Igazad van, nem fogalmaztam kellően körültekintően. Szóval: az rendben van-e, ha a farkamat a szádhoz tolom, vagy erővel rányomom a fejedet a f*szomra? Ugye hogy nem? Amúgy meg azt szerintem bárki el tudja képzelni, hogy egy vele nem nagyon közvetlen kapcsolatban álló férfi/nő nem akar majd "csak úgy" dugni vele/leszopni. Legalábbis én még nem nagyon hallottam olyanról, hogy mondjuk egy átlagjóska meglát valahol egy tök jó nőt az utcán, vagy valamilyen tömegközlekedési eszközön, és azt mondja neki, hogy "Hú de jó nő vagy, nagyon szívesen megb*nálak, leszopsz?", és erre a nő leszopja. Persze van ilyen is, de akkor azt a nőt kurvának hívják, és ezt megélhetésért csinálja. De hidd e, ha a feleségedtől, barátnődtől, vagy az anyádtól "kérdezték volna" ezt meg így (vagyis hát épp ez az, hogy nem kérdezte, hanem csak felkínálta a már-már visszautasíthatatlan lehetőséget), akkor nem csak ők, hanem te is fel lennél háborodva. Ráadásul jogosan... Ettől függetlenül persze nem kell(ene) álszentnek se lenni, de ezek a dolgok akkor se voltak sehogy se jól. A közeledés nem azonos a zaklatással, ahogy a kérés se a kényszerítéssel...

nikkel odeon 2017.10.27. 11:46:51

@teéjesenmindegy: "Most tényleg nem azért, de szerintetek bűn megkérdezni valakit erről? ... Ha pedig pofán vág érte valaki, akkor az adott esetben testi sértés, tehát lehet bűncselekmény. "

Szóval ha én odatolom a farkam az arcodhoz, akkor az rendben van, de az már nem, ha te a zaklatottságod miatt, akár önvédelemből pofán vágsz engem ezért?

Ha amúgy te egy nagyon jó nő lennél, nem zavarna, ha naponta legalább 10 random férfi leszólítana az utcán, hogy leszopnád-e, urambocsá' megfognák a seggedet/melledet? Ugyan miért zavarna, hisz ez csak elismerés!

Ha valakivel kellően közeli viszonyban vagy már, és az ágyon fekve csókolóztok, akkor viszonylag "jogosan" meg_kérdezheted_ tőle, hogy le-e szopna, de akkor sem tolod a képébe a f*szodat, mert az igenis tolakodó, hogy finoman fogalmazzak. És nem vagyok se feminista, se túlérzékeny, de ezek szerintem eléggé egyértelmű dolgok. És nem szeretem a képmutatást meg a kettős mércét se, de ezek akkor se voltak rendben.

nikkel odeon 2017.10.27. 11:49:06

@Fánkevő Fáncsi: "Orbán Viktor nem az értelmiséget nyeri meg a stratégiájával. Ellenkezőleg. Az alacsony képzettségű és egyszerű emberek hisznek benne, ő leszarja az értelmiséget a libsikkel együtt. Orbán újfent azt próbálja elhiteni hogy a hatalom a népé és ő a népvezető a népakaratot hajtja végre, a nemzettest megbízásából. Ilyen már volt egyszer, akkor azt munkás-parasz hatalomnak hívták, vagy proletárdiktatúrának más néven. Orbánnak nincsenek egyetemista drukkerei."

Na ez az...

Fánkevő Fáncsi 2017.10.27. 23:39:51

@Arcade Macho: Szóval nem szereted Kossuth Lajost meg Széchenyit. Vannak ilyenek is, de teljesen elhanyagolható jelentéktelen kisebbség, többnyire internet-tudós. A nagy többség számára ők magyar hazafiak, pozitív történelmi hősök, így rögzültek. Még maga O.V. sem merné szapulni őket nyilvánosan. Ezzel már nincs mit tenni Macho. Hacsak nem derül ki Kossuthról, hogy ő is nőkkel erőszakoskodott mint Marton László, akkor ez nem is fog változni már. Ha te úgy gondolod, hogy te jobban tudod, ki is volt igazából Kossuth Lajos, nekem úgy is jó. Szerintem a magyar történészek nem elfogódottak olyan nagyon, nem oltalmaznák még őt sem, ha alapvetően egy gyilkos gazember lett volna. Ennek nincs is semmi oka.
Egyébként én csak annak a buta srácnak a nickjét magyaráztam el neki. Ezeknek a műveletlen fanatikusoknak semmi sem szent, mindenbe belemagyaráznak valami baromságot, a srác éppen azt akarta sugallani, hogy Kossuth nem szerette a libsiket. Azóta sem linkelte be a pénzügyminiszter libsigyalázó levelezését. Nagyon szomorú, hogy ilyen könnyű befolyásolni az együgyű embereket.
És az is hogy ilyen sok van belőlük Magyarországon. Meg is van az eredménye, az EU-ban az utolsók között kullogunk, és az emberek egy jelentős része azt hiszi, hogy erről Soros György tehet. Orbán Viktor aki eddig közel 12 évig volt hatalomban, sem pedig Gyurcsány Ferenc nem tehet róla, sem azok akik megválasztották ezeket a hős vezetőket. Soros a hibás, és Orbán kap még legalább 4 évet, hogy bizonyítson. Románia pedig megelőz lassan bennünket, és már csak Bulgáriával csatázunk, hogy kinek a legkisebb a egy főre eső GDP-je az egész EU-ban. A magyarok egy lúzer nép, ez van.

Arcade Macho 2017.10.28. 02:42:25

@Fánkevő Fáncsi: "Szerintem a magyar történészek nem elfogódottak olyan nagyon, nem oltalmaznák még őt sem, ha alapvetően egy gyilkos gazember lett volna. Ennek nincs is semmi oka."

Kossuthrol 2 TENYT irtam
a harmadik az lenne, hogy vergozos tot atyafibol szlotakokat eroszakkal asszimilalo embörke lett...
en elnezest kernek ezennel, de most internetrol nem tudom belinkelni, ha eloveszem a konyvet par even belul akkor talan a gugli books -on...

ja hogy a torikonyvekbol ez kimarad? hat kellenek a pozitiv libsi hosok :)))

Fánkevő Fáncsi 2017.10.28. 20:24:04

@Arcade Macho: nem akarok beleszólni, de könnyebb lenne olvasni amit írsz, ha magyar betűket használnál, a magyar szöveghez. Kossuthról te nem tudod a tényeket, hanem azt hiszed hogy tudod a tényeket, és ez egy különbség. Te azt tudod Kossuthról amit mások leírtak neked, és te elolvastad, mivel sajnos nem éltél még akkor, személyes tapasztalataid nincsenek. Az a te választásod, hogy mi az amit igaznak vélsz, mi az amit fontosnak gondolsz, mi az amit hazugságnak gondolsz abból amit olvastál. Ki az a történész (vagy politikus) akit hitelesnek tekintesz ebben a témában. Orbán Viktort ? Gyurcsány Ferenc ? Más ember számára mások ezek a "tények". De annyi eszed nyilván van, hogy azt tudod, hogy te a nagyon pici kisebbséghez tartozol a véleményeddel, és a nagy többség ünnepli március 15.-ét. Aminek az egyik főszereplője Kossuth. Ettől persze még lehet igazad. Vagy éppen tévedhedsz is.

Arcade Macho 2017.10.29. 17:06:10

@Fánkevő Fáncsi: nehez interneten megtalalni a TÉNY-I hatteret, de nesze: multkor.hu/20130912_?pIdx=3

Kossuthkadrol irjak, hogy: "A vidini levél állításai kimerítik a történelemhamisítás fogalmát."

es ha nem tudnad, Kossuth a MÉSZÁRSZÉKRE kuldott volna par 10e embert...
a nagy libbancs...

amugy meg: a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes
süti beállítások módosítása