Minden, ami divat és minden, ami jog.

Divatjog Blog

Védjegyparódia: Dél-Korea meghúzta a határt

2018. november 01. - Dr. Kovács Gertrúd

Ahogyan arról már többször írtunk, a My Other Bag és a Louis Vuitton évek óta csatároztak egymással a tárgyalóteremben és a bíróság is értékelte a My Other Bag által a fogyasztók elé tárt humort. Most viszont egy másik ügyben határt szabott a nevetésnek a bíróság: a dél-koreai székhelyű The Face Shopot marasztalta el a bíróság egy ugyancsak paródia alapú, védjegyjogi vitában.

my-other-bag-05.png

A Louis Vuitton vs. My Other Bag-per központi elemei, a My Other Bag táskák. 
Forrás: http://www.knijff.com/

A My Other Bag együttműködött a The Face Shop kozmetikai márkával és a vicces, humoros  táskakollekciót átültették kozmetikai táskákra. Csakhogy Louis Vuitton-nak ez már több volt a sok(k)nál és ismét keresetet indított, méghozzá védjegyének megsértése miatt.

download_6.jpg

A My Other Bag és The Face Shop együttműködéseként létrejött kozmetikai táskák a Louis Vuitton táskákkal. 
Forrás: The Fashion Law

A Louis Vuitton jogászai valószínűleg nem hagyták még teljesen a maguk mögött a New York-i Másodfokú Bíróság év eleji döntését, amiben a My Other Bag javára született ítélet. Louis Vuitton szerint egyenesen felháborító, hogy az évek során sikerrel kialakított, az átlag fogyasztók által egyértelműen velük azonosított és védjegy oltalomban részesített Vuitton mintákat ilyen arcátlanul felhasználják más divatcégek és a jogsértéseket a humornak álcázva legalizálja így a bíróság.

A Dél-Koreában indított kereset során a kozmetikai márka a New York-i jogesettel próbált takarózni, ám jelen esetben a bíróság úgy találta, hogy egyrészt a koreai fogyasztók számára a kis Los Angeles-i My Other Bag márka nem széleskörben ismert és hogy egy igencsak jelentős különbség a két ügy között, hogy a My Other Bag paródia-kollekciójának esetében egyértelmű volt, hogy paródiáról van szó, hiszen a vászon bevásárlótáskákra nyomtatták híres, luxus divatházak ismert táskáit. A The Face Shop esetében ugyan szintén felismerhető valamelyest a paródia-vonala, azonban korántsem egyértelműsíthető, hogy viccről van csak szó.

A Louis Vuitton kontra My Other Bag-ügyben a humornak kulcsfontosságú szerepe volt, ahogy ezen jogvita során is: mivel a paródia-faktor szinte egyáltalán nem létezik ebben az esetben, a fogyasztókat egyrészt megtéveszthette a My Other Bag és a The Face Shop kollaborációja, valamint valóban megsértette a Louis Vuitton védjegyét.

A bíróság miután megállapította a jogsértést, felszólította a The Face Shopot, hogy hagyjon fel a kozmetikai táskák gyártásával és fizessen meg Louis Vuitton-nak 45.000,- dollár összegű kártérítést.

A bejegyzés trackback címe:

https://divatjog.blog.hu/api/trackback/id/tr514334021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása